Module 'Introductie'

Re: Module 'Introductie'

door Daniël van der Doelen -
Aantal antwoorden: 0

  • Heb je weleens zelf als proefpersoon meegedaan aan medisch-wetenschappelijk onderzoek?

Ja, gedurende mijn studietijd heel vaak. Er hingen posters/flyers waarop deelnemers gevraagd worden zich aan te melden als participant.

  • Hoe heb je het ervaren om proefpersoon te zijn?
Positief, vooraf vindt er een duidelijke screening/uitleg plaats en het contact als onderzoeker in spé met de onderzoekers van de studie was leerzaam.

 

  • Waarom besloot je mee te doen aan het onderzoek?

Bijdrage aan wetenschappelijk onderzoek, beperkte tijdsinvestering aangezien het op en/of rondom de universiteit was en kleine financiële vergoeding

  • Zou jij jezelf of iemand die jou dierbaar is, willen laten deelnemen aan jouw onderzoek?

Ja onder voorwaarde dat deze persoon het volledige informed consent begrijpt en de risico's afdoende kan inschatten.

  • Wat zou jij willen weten over dit onderzoek voordat je besluit of jij of een dierbare kan deelnemen aan dit onderzoek?

Risico's als deelnemer, wat wordt er gedaan met mijn data/privacy, waar richt het onderzoek zich op, hoe verloopt het onderzoeksproces

  • Wat dragen deze ervaringen bij aan jouw rol als onderzoeker?

Ik kan me goed verplaatsen in deelnemers aan onderzoek en niet vaak genoeg benadrukken dat als er vragen zijn er contact gezocht kan worden met de (hoofd)onderzoeker. Daarnaast is deelname altijd vrijwillig.

  • Wat zou je graag nog willen leren?
Deelnemers enthousiasmeren en op gepaste wijze contact houden voor longitudinaal onderzoek.