Module 'Introductie'

Re: Module 'Introductie'

by Karin van Bemmel -
Number of replies: 3

1. Heb je weleens zelf als proefpersoon meegedaan aan medisch-wetenschappelijk onderzoek? 
Ja

2. Hoe heb je het ervaren om proefpersoon te zijn? 
Interessant om vanuit het perspectief van een deelnemer naar onderzoek te kijken

3. Waarom besloot je mee te doen aan het onderzoek? 
Als onderdeel van mijn studie en om een bijdrage te leveren aan onderzoek.

4. Zou jij jezelf of iemand die jou dierbaar is, willen laten deelnemen aan jouw onderzoek?
Ja

5. Wat zou jij willen weten over dit onderzoek voordat je besluit of jij of een dierbare kan deelnemen aan dit onderzoek?
Het doel en verloop van het onderzoek, de verwachtingen van deelnemer (e.g. tijdinverstering), inschatting van de risico's (hoe veilig is deelname?) en beloning voor deelnemer.

6. Wat dragen deze ervaringen bij aan jouw rol als onderzoeker?
Ik vind het belangrijk om zelf ervaring te hebben met participeren in andermans onderzoek, dat helpt bij het kunnen inleven in participanten van eigen onderzoek.

7. Wat zou je graag nog willen leren?
Hoe kan veiligheid en privacy van respondenten zo goed mogelijk gewaarborgd worden? Hoe om te gaan met delen van data? Graag meer leren over de medisch-ethische aspecten van kwalitatief onderzoek.

In reply to Karin van Bemmel

Re: Module 'Introductie'

by Maha Jamal Abdelkadi -

  • Heb je weleens zelf als proefpersoon meegedaan aan medisch-wetenschappelijk onderzoek? 
  • Nee
  • Hoe heb je het ervaren om proefpersoon te zijn? 
  • -
  • Waarom besloot je mee te doen aan het onderzoek? 
  • -
  • Zou jij jezelf of iemand die jou dierbaar is, willen laten deelnemen aan jouw onderzoek?
  • Afhankelijk van het doel onderzoek (relevantie) zou ik wel kunnen deelnemen
  • Wat zou jij willen weten over dit onderzoek voordat je besluit of jij of een dierbare kan deelnemen aan dit onderzoek?
  • Risico's (eventueel bijwerking), uitkomst van de onderzoek (de baat nu of in de toekomst), belasting (tijd, geld), duur van de onderzoek en opzet van de onderzoek
  • Wat dragen deze ervaringen bij aan jouw rol als onderzoeker?
  • ik heb geen ervaring als deelnemer



In reply to Maha Jamal Abdelkadi

Re: Module 'Introductie'

by Adi Dandachi -

Adi.Dandachi

Spechialist ouderen geneeskunde 

  • Heb je weleens zelf als proefpersoon meegedaan aan medisch-wetenschappelijk onderzoek? Ja
  • Hoe heb je het ervaren om proefpersoon te zijn?  Leuk, nuttig  n leerzaam
  • Waarom besloot je mee te doen aan het onderzoek? Bijdargen aan wetenschaap/lijk onderzoek
  • Zou jij jezelf of iemand die jou dierbaar is, willen laten deelnemen aan jouw onderzoek? Zeker 
  • Wat zou jij willen weten over dit onderzoek voordat je besluit of jij of een dierbare kan deelnemen aan dit onderzoek: Doel, belang en nut van het onderzoek, en riside co's op  kort en langtermijn
  • Wat dragen deze ervaringen bij aan jouw rol als onderzoeker? heel veel omdat ik zelf heb bijgewwoond

In reply to Adi Dandachi

Re: Module 'Introductie'

by Micah Shawn Adams -

-Have you ever participated in medical research yourself as a test subject? Yes, for my coworkers. I've participated in studies involving MRI and other cognitive assessments. 

-How did you experience being a test subject?- It was helpful in conducting my own research when I first started my PhD. I could see how others performed their test days.

-Why did you decide to participate in the study?- I primarily wanted to support my colleagues, but also to contribute to scientific research in general.

-Would you like to allow yourself or someone dear to you to participate in your research? -Of course, I would encourage it.

-What would you like to know about this research before deciding whether you or a loved one can participate in this research: that it's safe and ethical

-What do these experiences contribute to your role as a researcher? Different perspectives about how one can conduct good research.