Module 'Introductie'

Re: Module 'Introductie'

by Nicole Goedkoop -
Number of replies: 0
Module intro
Nicole Panhuyzen 21.IX.22
1. Heb je weleens zelf als proefpersoon meegedaan aan medisch-wetenschappelijk onderzoek? JA, onderzoek naar effect van lidocaine i.v.
2. Hoe heb je het ervaren om proefpersoon te zijn? Zeer interessant om zelf te ervaren hoe het is om fysiek een proefpersoon te zijn. ER gebeurt van alles, waar ik weliswaar mijn informed consent voor heb gegeven, maar waar ik toch niet helemaal goed op was voorbereid. Simpelweg omdat ik geen ervaring had in werkingen/bijwerkingen van het toegediende middel.
3. Waarom besloot je mee te doen aan het onderzoek? Omdat ik destijds zelf een onderzoeker was naar het effect van lidocaine toegediend in de ambulance bij hartritmestoornissen.
4. Zou jij jezelf of iemand die jou dierbaar is, willen laten deelnemen aan jouw onderzoek? JA, na goede uitleg en uitgebreide informatie waarin ook de risico's worden besproken. Voorop staat wel dat de persoon zelf het besluit tot deelname moet nemen en zich niet door mij moet laten beinvloeden.
5. Wat zou jij willen weten over dit onderzoek voordat je besluit of jij of een dierbare kan deelnemen aan dit onderzoek? Te verwachten effect van het middel, bijwerkingen, risico's, veiligheidsmaatregelen, waarborging van mijn geanonimiseerde gegevens.
6. Wat dragen deze ervaringen bij aan jouw rol als onderzoeker? Belangrijk om zelf proefpersoon te zijn en te ervaren hoe dat is, zodat ik duidelijker mijn informatie verstrek over het te verwachten effect van het middel, bijwerkingen, risico's, welke veiligheidsmaatregelen nemen wij, hoe wij geanonimiseerde gegevens waarborgen.
7. Wat zou je graag nog willen leren? Ik leer graag van ervaringen van andere onderzoekers die zelf ook proefpersoon zijn geweest.