Module 'Introductie'

Re: Module 'Introductie'

by Kyra Ubaghs -
Number of replies: 0
Heb je weleens zelf als proefpersoon meegedaan aan medisch-wetenschappelijk onderzoek?
ja, heel regelmatig

Hoe heb je het ervaren om proefpersoon te zijn?
prettig en minder prettig, afhankelijk van de onderzoeksopzet

Waarom besloot je mee te doen aan het onderzoek?
ik heb zelf al jaren migraine en heb aan een aantal onderzoeken van het LUMC meegedaan, in de hoop daarzelf iets van te leren maar ook waardevol te zijn voor andere/toekomstige patienten; ook doe ik regeklmatig mee met promotie-onderzoeken van de MUMC. Zonder proefpersonen kan een onderzoek niet uitgevoerd worden

Zou jij jezelf of iemand die jou dierbaar is, willen laten deelnemen aan jouw onderzoek?
ja, na zorgvuldige overweging

Wat zou jij willen weten over dit onderzoek voordat je besluit of jij of een dierbare kan deelnemen aan dit onderzoek?
wat houdt de interventie in, hoeveel tijd kost het me, moet ik lichaamsmateriaal afstaan, wat heeft het voor invloed op mijn dagelijks leven

Wat dragen deze ervaringen bij aan jouw rol als onderzoeker?
ik word erin gesterkt dat de resultaten van een onderzoek afhankelijk zijn van deelname van proefpersonen; ik wil zwlf anderen helppen hun onderzoek te laten slagen en goede data op te leveren; ik leer er ook van dat het proefpersonen vinden een heel langdurig proces is